tisdag 17 november 2009

Vanor och golf

Två månader in på mitt nya liv så inser jag att flera av mina vardagsvanor förändrats. Exempelvis tittar jag ytterst minimalt på TV. Detta trots att jag säkert har 5-6 filmkanaler, 10 sportkanaler, BBC, CNN, Al-Jazeera, 40 thaikanaler, alla Discoverykanaler osv osv. Trots detta utbud så längtar jag sällan till att stirra på dumburken. Om jag väl tittar på TV så känns det som slöseri med tiden, för utanför mitt fönster finns det en stad som formligen sprudlar av liv. Visst, lite CNN och BBC under frukosten men annars limiteras mitt TV-tittande till Formel 1 eller Evertondrabbningar. Dessa visas dock antingen kl. 19 eller 22 på helgkvällar...

En annan vana är att engelskan inte direkt förbättrats sen flytten. När man väl är i slang med engelskspråkiga thailändare så transformeras min hyggligt välutbildade engelska till en enkelstavig historia med meningsböjningar i paritet med Yodas. Man kortar ner meningarna och tar bort oviktiga delar såsom pronomen, adverb, interjektioner, prepositioner och allt vad det heter. På en direkt frågeställning kan man därför ofta begränsa sitt svar till; can, can not, have, don´t have, discount, discount for me, expensive, no expensive osv osv.

Nu något helt annat! På fredag ska jag, för första gången på 2,5 månad, spela golf! Börjar lite försiktigt och deltar i en tävling bestående av en massa farangs. Håller på att ladda för fullt, måste nog till Paragon och investera i lite nya golfattiraljer. Det finns många tävlingspriser, bl a sämsta resultat, bäst resp. sämst klädda, longest resp. shortest drive. Är dock mest sugen på HIO-priset som består i en splitter ny Honda Civic - wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Då börjar det riktiga livet då Erik... GOLF!!! Nu är även JAG lite lätt avundsjuk på ditt varande ;)

    Se nu till att vinna fett och låt mig sedan veta om du kan matcha min Driving Babe-titel(som för övrigt innebär att min driver bär en fantastisk rosa, luddig head-cover med ett "driving babe"-broderi av lila paljetter. :-D)

    Ha det underbart E!

    //Jess

    Ps. I´ll kick your ass very hard to wish you luck!!! :D

    SvaraRadera
  2. En Driving Babe-titel i Thailand liknar nog din, med tillägget att headcovern säkerligen är av Hello Kitty-snitt.

    SvaraRadera