lördag 21 november 2009

Lördag

Snart är ännu en lördag förverkad, men innan vi stänger den 21 november skall det strax avnjutas Premier League fotboll. Red Devils (Man. Utd) ska få uppleva ett svidande nederlag på Old Trafford, förnedringen står givetvis David Moyes mannar för.

I övrigt har lördagen bestått i att vakna upp bakis. Kombinationen (dålig spelad...) golf, 33 grader varmt samt okända mängder Singha och vodkadrinkar resulterade i en tidig sorti för undertecknad igår kväll. Lyckligtvis satte jag i mig en McChicken & Co + 2 HB (inte hembränt) innan sänggående, en alltid lika effektiv baksmällehämmare.

Efter frukost följde tvätt och storstädning. Av någon anledning tycker jag det är okej att städa när jag är bakis, känns som man kompenserar dåligt leverne med gott leverne. Sen blev det en sväng till Ekkamai för besök hos den lokala Hondahandlaren. Intressant att mellanmodellen av en Honda Civik erbjuder sex olika läderkombinationer, medan toppmodellen endast kan fås i en läderfärg - klassisk thailogik. Funderar på att passera en Toyotahandlare imorgon, sen har man typ utforskat hela marknaden. Det är sån sjuk lyximportskatt på bilar som inte produceras i thailändska fabriker så det är nästan bara aktuellt med Honda, Toyota eller Mazda. Den enklaste versionen av en Audi A4 kostar typ 2 200 000 Bath, närmare en halvmiljon svenska och för priset av en ny Honda Civik, får du en 8 år gammal Volvo S80...

Jag nämnde golf tidigare... och igår spelade jag min första runda på thailändsk mark, någonsin. Jag kan med lätthet säga att jag fr o m nu inte vill spela någon annanstans igen. Underbart klimat, minutiöst skött bana, omklädningsrum med faciliteter i klass med Sturebadet, golfbil alt. caddie, dryckes-/matservice på vart 4:e hål och ett klubbhus med 3-4 restauranger - TACKAR! Kostnad för att spela är ca 2 500 Bath (drygt 500 SEK), men då ingår caddie. Trots dessa förutsättningar så var spelet ungefär lika illa som brukligt, i vanlig ordning så slet jag hårt på puttern.
Jag har dock tänkt ta ansvar för mitt usla spel och kommer investera i ett medlemsskap på Wilding Golf. Wilding Golf är en inomhusanläggning med asiens (världens?) mest avancerade simulatorer. Förutom det har de en puttingrange samt bunker- och chippingområde på taket. Imorgon blir det nötning, får bli ett varv runt någon Linksbana...

Long live the King

6 kommentarer:

  1. Men Erik för sjutton!!! Du befinner dig vid sådana fantastiska golfbanor i ett superklimat (om man dricker mycket vatten alltså) och bestämmer dig för att bli medlem i ett inomhuskomplex med simulatorer!?!??!?!??!!!! Nu tror jag inte att jag känner dig nå mer! Gud så pinsamt ;)

    SvaraRadera
  2. Mmm, nu är inte det faktiska avståndet problemet, utan snarare att mängden fordon korkar igen vägarna i sjuka köer. Helger och ledigheter ska givetvis nyttjas till "the real thing", men att stå och slå en timme efter jobbet är inte fel, speciellt inte som det, året om, blir mörkt vid 18-18.30 tiden.

    Snälla Jess, säg att du fortfarande vill vara min vän :)

    SvaraRadera
  3. hrm... OK då! Men bara om du lovar att gå på RIKTIGA banor minst två rundor i veckan. Sedan tar vi en match när du kommer hem igen ;)

    Kram på dig!
    //Jess

    SvaraRadera
  4. Köpa bil...spela inomhusgolf...städa lägenheten själv..gå hem tidigt en fredag..tro att united förlorar på old trafford...känns som det är tur att jag kommer till bkk snart. Vi får ta ett allavarligt samtal! :-)

    SvaraRadera
  5. Kanske ett samtal över ett parti badminton? Är sugen på att återuppta våra drabbningar som vi hade i Idun

    SvaraRadera