torsdag 15 oktober 2009

Veckans topp och tapp

Times flies! Redan fredag lunch och dags att ranka veckans händelser och tillstånd. Vi börjar med det roliga ;)



Veckans 3 i Topp
Backhand: Enligt min tennislärare Timo tillhör jag en ytterst liten skara människor som redan på nybörjarstadiet behärskar enhandsbackhand. Bollarna gick som projektiler med bas- och sidlinjer som mål under gårdagskvällen. Ibland är det riktigt kul med tennis!

FortuneTown: Min kontorsskrapa är lämpligt nog sammanväxt med FortuneTown. FortuneTown inrymmer en av Bangkoks största IT-, elektronik- och hifimarknader. 3 våningsplan där det trängs mängder av små shoppar som erbjuder allt från blinkande USB-minnen till värstinghifi-system från LFD. Dessutom hittar man DVD-filmer, konserter, dataprogram till löjligt låga priser. Ni kan ju gissa vad jag gör på lunchtimmen...
FortuneTown ligger något utanför stadskärnan (iof bara två tunnelbanestationer från myllret) vilket gör att det är främst locals som rör sig i huset, det bäddar för riktigt låga priser, som på gatan fast till högre kvalitet!

Mat: Senaste veckan har varit en alldeles särdeles bra matvecka (dock med ett undantag, se nedan). I Saigon åt jag något så enkelt som baconlindade tigerräkor som tillagats över en rökig grill, men som fick smaklökarna att göra frivolter av glädje. I Bangkok har jag njutit av grymma thairätter på nyfunna restauranger. Och, eftersom det är fredag blir det till att lyxa till lunchen med en grym sashimi.

Veckans 3 tapp
Forehand: Om backhand funkar bra så gör forehand inte det. Sprider mina slag som en bonde sprider konstgödsel.

Fish a filet: Att McDonald´s fiskburgare kan vara en storsäljare här är en gåta. Inte ens när man plockar bort den äckligaste delen - osten - är den värdig som människoföda.

Thomas Bodström: Låt mig ställa läsaren en fråga; Om Thomas Bodström hade haft ett utseende mer likt, säg sossarnas ekonomiska talesman, hade han då varit så populär som han är? Hans politiska kunskaper och hans insatser i Sveriges riksdag är pinsamma att beskåda. Det är väl bara Hökmark som är ungefär lika oduglig. Ett humoristiskt lästips kan vara att läsa några av Bodströms hans motioner/interpellationer. De har ungefär samma språkliga duglighet som en fjärdeklassares bokrecension och innehållsmässigt så ligger de i paritet med näringsvärdet i en Fish a filet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar