tisdag 6 oktober 2009

Främling

Imorse kände jag mig verkligen som en främling. Ut till Suvarnabhumi airport för att försöka få loss mina grejer jag skickade från Sverige för 2,5 vecka sedan. Efter många mail och långa telefonsamtal med den trevliga UPS-damen skulle nu allt vara fixat, utan en massa avgifter. Givetvis var det inte fixat... De ville ha ytterligare papper samt en kopia på mitt arbetstillstånd. Då dessa papper ligger 1-2 veckor framåt i tiden, och det var tydligt att jag inte skulle få mina saker, frågade jag med min allra lenaste stämma;
"okej mister, how much VAT and customfee and other fees do you want for letting me have my stuff right away?"
En leende tulltjänsteman tar genast fram miniräknaren och efter några minuter så har vi enats om ett pris. Så, imorgon (förhoppningsvis...) skall mina effekter levereras till lägenheten därvid en kontant likvid erlägges av främlingen från Sverige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar