måndag 4 januari 2010

Finally back + frågan alla vill ha svar på!


Sid 1: klicka för större bild.

Sid 2: klicka för större bild.


Äntligen tillbaka i det myllrande Bangkok efter två veckor på kall, svensk mark. Resan har varit mycket nöjsam med mycket familjeumgänge och en hejdundrande nyårsfest i goda vänners lag. Resan kunde ju dock börjat bättre om man sluppit förseningar och försvunnet bagage, men men, det är historia nu. Som en förkortad dagbok av resan har jag i ovanstående bild försökt sammanfatta de farhågor jag hade innan jag åkte...
Något som jag fortfarande funderar över och som jag även innan resan funderade över är; varför är hotellrummens flasköppnare fast monterade i badrummet? Hur tänkte man egentligen?
- ah, om hotellgästen sitter och fjölar alt. krämar och har en flasköppnare i synfältet, då kommer han (givetvis en han, alla vet ju att tjejer inte bajsar) bli sugen på något att dricka för att väga upp vätskeförlusten!
Om man nu resonerade så, varför är inte minibaren också placerad i badrummet? Sen kan man ju fråga sig hur smart det är att handskas med glasflaskor ovanför ett klinkergolv...

Scandic Järva Krog har genomgått upprustning och som en del i detta har de investerat hårt i väldesignade flasköppnare.
Det finns givetvis mer att berätta om resan, men för det får ni studera bilderna på fejjan.
Long live the King!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar