fredag 25 december 2009

Man tager vad man haver


Var är sjön? Förbannade mäklare, hon sa ju att det var sjöutsikt.


Inte ens en kall och bister dan-före-dan kan få undertecknad att missa att flagga för drottningens bemärkelsedag



Avdelning byggprojekt: bygga garage till nästkommande vinter.


Björkveden bekänner färg.



Årets julklapp 2010: snöskyffel

Juldag och på sedvanligt manér är metropolen Mjölby tyst. Efter knappt en vecka på svensk mark är jag redan trött på snö och kyla. I måndags, när jag på lunchen beklagade mig över dagen som hittills varit, fylld av vedermödor till följd av den stränga kylan såsom vindruteskrapning, mer eller mindre krossad höftled pga halkfall samt fastkörning utanför T-centralen så sammanfattade dock Martin det hela med ett simpelt konstaterande;
- "ja ja, Erik, men då ska du komma ihåg att idag är en bra dag, med bra väder!"

Och med det hade han ju rätt. Just nu vräker snön ner och det är nästintill blidväder. Tyvärr är inte snöröjningen högprioriterad i Västra Harg, vilket leder till en något lägre hastighet än vad som är brukligt under sommarmånaderna. Vädret till trots, jag får motvilligt erkänna att det är ganska mysigt att sitta uppkrypen framför brasan med näsan i en bra roman, samtidigt som vinterlandskapet gnistrar utanför fönstren.

En attiralj som jag gärna önskat mig i julklapp hade varit en snöskyffel, ty en sådan saknas bland inventarierna. Detta blev jag väl medveten om i onsdags då jag i ett försök att snöröja fick nyttja lövruskan och med den räfsa bort snön. Inte optimalt men som Kajsa Warg skulle sagt; "man tager vad man haver..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar