torsdag 28 januari 2010

Veckans topp o tapp

Fredag innebär en summering av veckan som varit och vad som komma ska till helgen. För detta använder jag mig av den lättlästa topp- och tapplistan.

3 i topp
Brynäs/Everton: Brynäs levererar i en stil som skulle fått Henry Ford att bli grön av avund. Slutspelet närmar sig och igår togs en viktig hemmaskalp mot Timrå. Även Everton har fått upp ångan! Endast en förlust under januari (FA-cupen mot Birmingham) trots svåra matcher såsom Arsenal och Chelsea. Nu är dessutom Arteta uppe på benen igen och snart debuterar Jagielka. Många kanske inte tycker ovanstående förtjänar en plats på Topp 3, men som luttrad supporter griper man efter varje halmstrå till att fira!

Omega: Mitt klockinköp från en pantbank, en lätt beggad Omega Seamaster edition Quantom of Solace, känns som ett riktigt fynd. Den enes död, den andres bröd känns som ett passande ordspråk.

WM Recorder: tack vare mitt nyinköpta program kan jag nu "spela in" (streaming är dödfött) sevärda program som ligger ute på SVT Play. Igår laddades ett avsnitt av På spåret ned, och idag blir det nog ett avsnitt av "Landet brunsås".

3 i tapp
Väder: Från att ha njutit av en torrperiod i drygt 2 månader har regnet återkommit. Det rör sig än så länge om enstaka skyfall, främst nattetid, men dess efterverkningar i form av hög luftfuktighet samt en temperatur i 30+ regionerna, lockar lätt fram svettpärlor.

Golf: Lyser fortfarande med sin frånvaro. Två rundor på drygt 4 månader - SLARV!

Raquet Club: Höjdes av undertecknad till skyarna för ca 3 månader sen. Då skaffade jag mig ett medlemsskap till denna fullserviceanläggning för oss racketsportfreaks. Eftersom jag saknar spelsällskap samt inte orkat ragga tag i någon, har jag inte nyttjat anläggningen ännu. Känns historien igen? Någon därute med träningskort som nyttjas ytterst sällan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar