fredag 2 juli 2010

Fredag!!!

Med åtminstone en Mintushot för mycket innanför västen är det dags att snart dags att ta helg (ja, jag ska inte köra bil hem, riskerar livet bak på en biketaxi istället).
Är grymt partysugen men avvaktar nog lokalbesök till morgonen.

Känner mig på ett så jäkla gott humör idag, kanske beror detta på att jag bestämt mig för att plåga lite mecklare under helgen genom att gå runt och kolla på nya cribs. Trivs egentligen ganska bra i nuvarande lya men eftersom man numera är mer sambo än särbo är det dags att utöka ytan. Kan jag dessutom hitta en lägenhet utan de myror som invaderat nuvarande boende samt ett kök vore jag ytterst tacksam.

Ubudet av lägenheter är stort, nu slits jag bara över följande val;
1. Tokfräscht, toknice möblemang, lugnt, hyfsat kök men långt från Skytrain/tunnelbana och därmed uppenbar risk för att hamna i djävulska bilköer.
2. Äldre, viss sunkighetsfaktor, rymligt, mitt i smeten, gångavstånd till kontoret.
3. Tokfräscht, kanonläge, sjysta möbler, hyfsat nära till Skytrain/tunnelbana men ändock apmycket bilköer.
4. Tokfräscht, kanonläge, sjysta möbler, gångavstånd till kontoret - dock minst 15.000 THB dyrare...

Men men, man kan ju alltid spara in på maiden, den servicen kostar ju trots allt 3.000 THB

Long live friday afternoons!

2 kommentarer:

  1. Jag hade nog valt 2 eller 3.. Väldigt skönt att kunna gå dit man ska och skytrain är ett måste. Bilköer får man leva med vart man än bor, men visst är det värre på vissa ställen. Det bästa med gamla sunkiga lägenheter är att de i alla fall är större än de nya. :)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde som du föreslog, gick på alternativ 3. Inflytt om 1,5 månad i Phra Kanong, soi 67, och det känns riktigt kul!

    SvaraRadera