söndag 18 juli 2010

Look-a-like

Efter helgens golfweekend har jag identifierat två look-a-likes till två av nöjesvärldens stora profiler. Min grek-fransk-schweiziska golfpartner John Lizardo kvalar in som skådiskändis medan jag själv tar rollen som King of pop.



Mobilkameran gör inte verkligheten rättvisa, men studerar man John Lizardo efter denne gått i medvind är han en omisskänlig kopia av Christopher Lloyd aka Doc Brown i "Tillbaka till framtiden".

Min egen likhet med Michael Jackson är inte - som man kanske skulle kunna tro - mitt bleka nylle, utan snarare kombinationen brun arm, vit hand. En färgkombination som lätt blir resultatet av thailändsk sol och vit golfhandske.

Vad gäller själva golfandet så lämnade framförallt puttningen mycket att önska....liksom järnslagen....liksom hälften av alla utslag.... Men men, det är ju deltagandet som räknas.


Förutom att golfa hann jag med ett besök på Bla Bla Bar, en svenskägd liten bar i Jomtien. Där kan man inmundiga typisk, svensk mat. Eller som en bekant sa; "det är ett asgrymt ställe, de har riktig svensk kebabtallrik och pyttipanna...". Såsom uppväxt i kebabnästet Mjölby var jag därför tvungen att avlägga visit på detta etablissemang och domen från mig och Kedbock var klart godkänt. Den gode John var inte lika imponerad av den "svenska" kokkonsten...

För övrigt bjöd söndagens golfbana, Phoenix Golf & Country Club, på helgens mest udda erbjudande (vilket säger en del med tanke på att vi befann oss i syndens näste numero uno);
- greenfee inkl. caddie, dock utan golfbil, 2 750 THB. Om du vill ha golfbil, 700 THB extra.
- greenfee inkl caddie och golfbil, 2 100 THB...
Vilket hade du tagit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar