måndag 6 december 2010

Ninaninaninananinananina...

...veckans boktips består inte av en bok utan av en bokaffär. Eftersom jag i stort sett endast konsumerar pocketböcker och dessa inte har något större monetärt eller känslomässigt värde för mig när de väl är genomplöjda, så byter jag gärna dessa mot andra.
För detta ändamål är då Dasa bookshop ett utmärkt alternativ. Dasa köper och säljer begagnade böcker, dessutom på de flesta språk. Köper man en bok där får man tillbaka 50% när man lämnar tillbaka boken. Det är i regel inga problem att lämna tillbaka böcker med en och annan kaffefläck i och ett fult omslag. Rimligtvis får man dock får man ju vara beredd på att boken man köper även den diverse skönhetsfläckar. (enda nackdelen med Dasa är att ägaren är lika kul som en påse skridskor). Hetast på Dasa just nu är Stieg Larsson-trilogin, som finns att köpa på såväl engelska, tyska, norska och svenska. Dock har jag inte sett någon på esperanto, men det är väl bara en tidsfråga.
Själv köpte jag sju "nya"pockets idag, efter mina inbyten landade investeringen på 72 THB (knappt 17 SEK).
Tackar!
Dasa ligger på Sukhumvit rd, mellan soi 26 och 28. Ta BTS till Phrom Phong, gå av på samma sida som Emporium och traska 300 meter i östlig riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar