torsdag 20 januari 2011

Mot nya uppdrag!

Att umgås genom sociala medier är ju de senaste årens stora nyhet i integrationen mellan människor och därför passar det ju extra bra att att även använda sig av dessa medier när man vill informera både vänner, familj och kollegor om diverse händelseutvecklingar i livet.

Det är därför jag, med mycket vemod men med än mer tillförsikt och glädje, härmed meddelar att äventyret i Bangkok lider mot sitt slut. Från och med 1 mars tillträder jag tjänsten som Försäljningschef Stockholm på Svensk Fastighetsförmedling. Ett riktigt drömjobb, fullt av roliga utmaningar och ständiga möten med intressanta, duktiga och driftiga människor. Då teleporteringstekniken inte utvecklats i paritet med internet, bluetooth och andra teknikaliteter, blir min framtida bostadsort Stockholm, Sverige.

Givetvis slår Nisha mig följe till de nordliga breddgraderna, vilket kommer mångfaldiga Hello Kitty´s omsättning i Sverige. Ska bli oerhört kul att bilda bo, hoppas bara hon lämnar de flesta hundarna kvar i Thailand...

Som jag skrev inledningsvis är det givetvis jättetråkigt att lämna det myllrande Big Mango och alla de vänner som man skaffat sig under sin boendetid där. En speciell tanke går till Robban Ryström, en idéspruta, entreprenör och vän jag djupt värdesätter. Dock är Robban något irriterande då han trots minimalt utövande ändå är jobbigt talangfull på golfbanan.
På tal om golf kommer jag sakna den gänglige Håkan Nylander och alla "skinspel" som nu går om intet. Micke-Båts ständiga rökande kommer jag inte sakna, dock väcker våra sinnrika ölkvällar roliga minnen. Micke-massör, Joel och Johan "Hank" Mofok är härliga bekantskaper med en gemensam nämnare; benknäckare i Scandinavian Vikings som alltid har nära till skratt.
Micke Kedbäck - min gode vän sen 15 år tillbaka!!! Alla roliga upptåg vi varit med om det senaste 1,5 året, de bär jag med mig för livet. Lyckligtvis är du ju en hyfsat frekvent Sverigebesökare, ser fram emot att uppdateras om det senaste från Siam.

I och med denna förvandling från Bangkokian till 08:a, kommer även bloggen strax att läggas ned. Dock kommer det säkerligen publiceras ett och annat roligt upptåg från kommande 4-5 veckor, de sista i Bangkok på länge.

3 kommentarer:

  1. Äh fy fanken för dig! Nu när barnen äntligen har vuxit till sig och vi skulle börja hänga på riktigt! :(

    Men... samtidigt så får jag väl sätta min egen lycka åt sidan, och gratulera dig till dina kommande äventyr.

    Du kommer att vara saknad här!

    SvaraRadera
  2. Oj... där ser man! Välkommen hem till Sverige. :) Och stort grattis till nya jobbet!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. JAAAAAAAAAAAA! Låter toppen! :D Puss och kram!

    SvaraRadera